Retur och reklamation

Adress för returer: 

MEDIMAS.SE
(lager finns i Kids Licence Sweden AB)
Blidögatan 38
211 24 Malmö

Packa varorna noggrant så att de inte skadas under transporten. (säkra i synnerhet hörnen på tyngre produkter - till exempel på massageborden). Vid spår av användning ska köpare betala för värdeminskning i form av nedsatt återbetalning. Naturligtvis kan du bekanta dig med produktens egenskaper och funktion på samma sätt som du skulle göra det i en vanlig affär och du får hela beloppet tillbaka när du drar dig ur köpet.

En garantiperiod på 24 månader gäller för varor som köps av privatkunder. För företagskunder är garantiperioden 12 månader.

Du har 30 dagars ångerrätt (gäller även för företagskunder). Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan.
Du behöver inte meddela oss om ångrat köp.
Vid byte av vara/ varor gäller också 30 dagars ångerrätt (även för företagskunder).

Bifoga retursedel i returen och skicka den till oss eller fyll i den elektroniska blanketten.

Formuläret kan laddas ner HÄR

Reklamation av transportskada:
Synlig skada på emballage eller gods eller saknat gods ska noteras på kvittens och/eller fraktsedel direkt vid mottagandet. Både emballage och gods ska fotograferas. Synlig skada som inte noterats på fraktsedeln vid mottagningstillfället godkänns sällan. Det är därför mycket viktigt att undersöka godset vid mottagandet.
Dold skada ska anmälas till oss så snabbt som möjligt (helst samma dag) efter mottagande av varan.
Anmälan av skadat gods måste alltid rapporteras till fraktbolaget och detta gör mottagare av paketen. Reklamationer från säljaren godtas inte av fraktbolaget.